Zveřejněné fotografie oboustranného radiálního výpletu kol bicyklů dle vynálezu, obsahují mé vlastní patentově chráněné řešení na provedení těles nábojů kol.
Předváděná kola pro sezonu 2009 jsou v galuskovém provedení s 16 dráty na předním i zadním kole, vhodná především pro časovku.
Obě kompletně vybavená a obutá kola galuskama ve standardní jakosti mají celkovou hmotnost 2150g a to s ráfky Shamal Ultra Gold od fy Campagnolo s dráty DT s krčkem 2,35mm a titanovými nipli. Neřeším tak, jestli do hmotnosti mají nebo nemají být zahrnuty pak upínáky, kazeta a obutí. Zvážil jsem to všechno dohromady.
Tělesa nábojů kol jsou aplikována s 16 dráty na silničních komponentech Campagnolo Record a Shimano XTR v provedení pro horská kola s 20 dráty vepředu a 24 dráty vzadu, opět v provedení drátů DT 2,35mm.
Tímto řešením vznikly jedinečné vlastnosti předváděných zapletených kol s oboustranným radiálním výpletem v profesionálním pojetí, vyznačující se abnormálně nízkým koeficientem aerodynamického odporu při otáčejícím se kole na silnici, když polovina ze 16 drátů předního kola je umístěna v aerodynamickém stínu ráfku a galusky.
U zadního kola vznikla patentově chráněná soustava, kde polovina počtu drátů je umístěna nejblíže přenosu kroutícího momentu z pastorků na ráfek a galusku, která se vyznačuje minimální ztrátou energie při šlapání, když rádiální výplet je aplikován i na straně pastorků a zbylé dráty jenom fixují boční tuhost výpletu.
Užití oboustranně radiálně vedených drátů je umožněno v provedení, kdy drát je upevněn vždy v otvoru samostatného segmentu a navíc fixací každého drátu v radiálně vyvedeném vybrání. Tímto nedochází ke ztrátě energie vlivem mikrovibrací drátů při jízdě a obutí galuskama zajišťuje nižší valivý odpor u předního a zadního kola při jízdě, něž je tomu v případě obutí pláštěma s dušemi.
Nejobsáhlejší veřejně známá teorie radiálního drátového výpletu je odborně zpracována již déle než 25 let na Technické Universitě v Cáchách se závěrem, že nic ekonomičtějšího, než radiální výplet kola v této oblasti zatím neexistuje v poměru ceny, hmotnosti a účinnosti, když při zatížení drátů je každý drát namáhán stejnou silou na rozdíl od tangenciálního výpletu, kde je polovina drátů napínána a druhá polovina odlehčována.
Po 25 letech výzkumu a vývoje v této oblasti si dovoluji obhajovat své tvrzení, že ani já sám neznám lepší požitek ze závodní jízdy, než je jízda na uváděných zapletených kolech.
V případě zájmu o další informace, mě může každý kontaktovat osobně na adrese:
cyklotech@seznam.cz